Kommunikations­utskottet

Syfte och ändamål

Kommunikationsutskottet ansvarar för all extern kommunikation till föreningens medlemmar samt föreningens marknadsföring i olika sammanhang. Det handlar om allt från skapande av broschyrer, publicering av viktig information och event på Facebook samt att uppdatera Lupefs instagramkonto. Utskottet ansvarar även för hemsidan och fotodokumentering av de olika event föreningen arrangerar. Arbetet sker med andra ord mycket i koordination med styrelsen och de övriga utskotten, då det är de som ansvarar för den verksamhet som behöver kommuniceras ut.

Engagemang som medlem

Utskottet riktar sig till medlemmar med ett intresse för marknadsföring, PR och grafisk design. För närvarande har utskottet utöver utskottsansvarig fyra förtroendeposter, som alla nomineras internt och slutligen väljs in av styrelsen. Dessa poster är:

  • Grafiker som ansvarar för designandet av allt grafiskt material som publiceras av Lupef, t.ex. omslagsbilder till Facebook-event, instagrambilder och affischer.
  • IT-ansvarig, som ansvarar för underhåll och uppdatering av Lupefs hemsida samt riggning av teknisk utrustning vid event.
  • Content Manager, som ansvarar för allt innehåll som publiceras på Lupefs sociala medier.
  • Fotoansvarig, som ansvarar för fotografering på Lupefs olika event samt fotoredigering.
  • Merchansvarig, som ansvarar för design, produktion och försäljning av Lupef-merch.